De horeca: de sector waar alle ondernemers niet kunnen wachten totdat ze weer open mogen gaan. Ook wij hopen over niet al te lange tijd weer op het terras te kunnen zitten! Op het moment dat het dan eindelijk zo ver is, dat de horeca weer open mag, kunnen we ons voorstellen dat je als ondernemer liever niet teveel aandacht wil besteden aan de administratie en verloning van de medewerkers. Gelukkig zijn daar oplossingen voor te vinden!
Wanneer de horeca weer op volle toeren mag draaien, verschilt de horeca qua administratie en verloning van andere branches. De horeca is een erg populaire branche onder de jongeren en studenten. Hierdoor is er veel verloop en zijn er relatief veel oproepkrachten en parttimers werkzaam in de horeca. Daarnaast werkt het horeca personeel vaak op onregelmatige werktijden. Dit zorgt er dan voor dat u als ondernemer binnen de horeca met veel administratieve rompslomp te maken krijgt. Dat kost veel tijd, terwijl u gewoon wilt doen waar u goed in bent, gasten laten genieten! De administratieve rompslomp uitbesteden zorgt dus voor minder zorgen.
Case: Bar Gezellig in Renswoude
Henk en Duke runnen sinds januari 2020 café Bar Gezellig in Renswoude. Begin vorig jaar maakte zij een vliegende start met de kroeg: het bleek een populaire plek voor de jongeren uit Renswoude en Omgeving. Na een sluiting van een aantal maanden door corona konden zij ook in de zomer een aantal succesvolle maanden draaien. Hierbij scheelde het enorm dat zij weinig aandacht hoefde te besteden aan salarisadministratie. Eigenaar Henk van Essen vertelt: “We willen alles gewoon goed geregeld hebben voor onze werknemers zonder administratieve rompslomp. Door dit uit te besteden zijn we er zelf weinig tijd aan kwijt en hebben we er ook weinig zorgen over. Dat is wel fijn als je een kroeg runt en daarnaast ook nog parttime werkt.” En als de horeca straks weer open mag? “We kunnen niet wachten tot het zo ver is! We horen van allerlei kanten dat onze gasten ook graag weer een biertje op ons terras willen drinken. In de afgelopen maanden hebben we Bar Gezellig verbouwd en opgeknapt. Hierdoor kunnen we onze gasten straks nog beter van dienst zijn. Met onze kroeg willen we een gezellige plek voor iedereen in de omgeving bieden.”
Het uitbesteden van de salarisadministratie en de verloning zorgt ervoor dat u straks – als het weer kan- weer volop aan de gang kan met het runnen van uw bedrijf. Wanneer u de salarisadministratie uitbesteedt aan Verdo Payroll, nemen we onder andere de volgende werkzaamheden van u over:
Bent u benieuwd wat we nog meer voor u kunnen betekenen? Bekijk dan de volledige uitleg over payroll of neem contact met ons op! Verdo Payroll kijkt graag met u mee naar een gepaste oplossing voor uw horeca onderneming. Mail naar info@verdopayroll.nl of bel naar Mirjam: 06 51 70 80 63. Wilt u meer weten over Verdo Payroll? Kijk voor meer informatie eens verder op de website.